Remo Głowno
Praktycznie każdy siedzący chociaż troszeczkę w temacie wyścigowych rowerów, słyszał o częściach Remo Głowno. Tak więc według mojej wiedzy, zakład szlifierek „Ponar-Łódź” produkował w zakładzie w Głownie części rowerowe. Jak udało mi się ustalić w zakładzie szlifierek w Głownie to ta produkcja była tylko drobną częścią tego co robili w tamtym okresie. Wracając do części. Jeżeli się im dobrze przyjrzymy, mamy wrażenie, że wszystko jest zerżnięte jak leci prosto z Campagnolo.
Zakład Szlifierek “Ponar-Łódź” – Zakład w Głownie
ul. M. Kopernika 32
95-015 Głowno
Zakład Remo Głowno produkował:
- Korba Remo Głowno
- Mostek Remo Głowno
- Piasty Remo Głowno
- Stery Remo Głowno
- Suport Remo Głowno
- Blat Remo Głowno
Fotki:
Korba Remo Głowno – wersja szosowa na wzór Campagnolo Record. BCD 144. Bez logo. Na odwrocie wybity charakterystycznie krzywo rozmiar.

zdjęcie Bartosz Turski

zdjęcie Bartosz Turski
Mostek Remo Głowno – mostek na wzór Cinelli 1a. Tutaj żeby było wesoło jest niewielka różnica między mostkiem Romet a Remo Głowno. Słuchajcie, mostki Romet miały takie trójkąciki wycięte a Remo śrubę wpuszczaną do środka korpusu mostka. Zobaczcie zdjęcia poniżej. W mostku Remo Głowno zaznaczyłem tą śrubę na kolor czerwony, natomiast ten Rometowski trójkącik na zielono. Czaicie?

zdjęcie Bartosz Turski

Piasty Remo Głowno – wersja szosowa – ogólnie bardzo ciężki temat do znalezienia, prawdopodobnie wykonane w niewielu egzemplarzach. Najczęściej spotykana wersja jest z logiem >REMO<GŁOWNO>. Trafiają się również bez wybitego logo, korpusy wyglądają identycznie jak te z grawerem. Raz w życiu spotkałem się z wybitym samym logiem >REMO<. Legenda głosi, że istniała wersja torowa piast Remo Głowno, jakiś czas temu Bartek (Czarne Trampki) pokazał wersję osi torowych do piast Remo.



Zdjęcie: Czarne Trampki
Stery Remo Głowno – 1 cal, zazwyczaj znajdowane w klubowych Rometach Super. Dwa typy podkładek. Z i bez grawera Remo Głowno.


Zdjęcie Bartosz Turski
Blat Remo Głowno – sprzedawane były w takich dziesięciopakach. Jeden z nich udało się po latach znaleźć. W opakowaniu świeżutkie 53 zębowe blaty. Charakterystycznie krzywo wybita liczba zębów. BCD 144.


zdjęcie Bartosz Turski
Suport Remo Głowno – bez logo, ciemny kolor. Na osi wybite krzywo liczby, są tak niechlujnie zrobione, że ciężko je odczytać. Prawdopodobnie długości osi.

Zdjęcie: Czarne Trampki
Na strychu kurzy się stary rower wyścigowy? Może w szafie trzymasz stare kolarskie ubrania, kaski, buty czy okulary? Albo w kartonie ze zdjęciami leżą fotografie, na których pojawiają się kolarzówki?
Podziel się tym z nami – napisz lub prześlij zdjęcie, a ja pomogę Ci odkryć historię tych skarbów! Lub podzielimy się nią z innymi! Wyślij wiadomość email
Dzień dobry. Dziękuję za tak ciekawy wpis. Urodziłem się i wychowałem naprzeciwko zakładów REMO. . Fabryka Remo miała swoją własną drużynę kolarską. Produkowane części trafiały na potrzeby tejże drużyny. Remo funkcjonuje do dnia dzisiejszego, ale po drużynie kolarskiej nie został już ślad.
Cześć! Dzięki za pozytywną opinię! Masz może jakieś ciekawe historie związane z klubem, albo jakieś zdjęcia?
Cześć, bardzo przyjemna lektura.
Czy wiadomo w jakich latach produkowano te części?
O kurde chyba mam taki mostek