Remo Głowno

Praktycznie każdy siedzący chociaż troszeczkę w temacie wyścigowych rowerów, słyszał o częściach Remo Głowno. Tak więc według mojej wiedzy, zakład szlifierek „Ponar-Łódź” produkował w zakładzie w Głownie części rowerowe. Jak udało mi się ustalić w zakładzie szlifierek w Głownie to ta produkcja była tylko drobną częścią tego co robili w tamtym okresie. Wracając do części. Jeżeli się im dobrze przyjrzymy, mamy wrażenie, że wszystko jest zerżnięte jak leci prosto z Campagnolo.

Zakład Szlifierek “Ponar-Łódź” – Zakład w Głownie
ul. M. Kopernika 32
95-015 Głowno

Zakład Remo Głowno produkował:

  • Korba Remo Głowno
  • Mostek Remo Głowno
  • Piasty Remo Głowno
  • Stery Remo Głowno
  • Suport Remo Głowno
  • Blat Remo Głowno

Fotki:

Korba Remo Głowno – wersja szosowa na wzór Campagnolo Record. BCD 144. Bez logo. Na odwrocie wybity charakterystycznie krzywo rozmiar.

Korba Remo Głowno
zdjęcie Bartosz Turski
Korba Remo Głowno
zdjęcie Bartosz Turski

Mostek Remo Głowno – mostek na wzór Cinelli 1a. Tutaj żeby było wesoło jest niewielka różnica między mostkiem Romet a Remo Głowno. Słuchajcie, mostki Romet miały takie trójkąciki wycięte a Remo śrubę wpuszczaną do środka korpusu mostka. Zobaczcie zdjęcia poniżej. W mostku Remo Głowno zaznaczyłem tą śrubę na kolor czerwony, natomiast ten Rometowski trójkącik na zielono. Czaicie?

Mostek Remo Głowno
zdjęcie Bartosz Turski
Mostek Romet

Piasty Remo Głowno – wersja szosowa – ogólnie bardzo ciężki temat do znalezienia, prawdopodobnie wykonane w niewielu egzemplarzach. Najczęściej spotykana wersja jest z logiem >REMO<GŁOWNO>. Trafiają się również bez wybitego logo, korpusy wyglądają identycznie jak te z grawerem. Raz w życiu spotkałem się z wybitym samym logiem >REMO<. Legenda głosi, że istniała wersja torowa piast Remo Głowno, jakiś czas temu Bartek (Czarne Trampki) pokazał wersję osi torowych do piast Remo.

Piasty Remo `Głowno – Grawer >REMO<GŁOWNO>
Piasty Remo `Głowno – Grawer >REMO<
Osie szosowe i torowe piast Remo `Głowno
Zdjęcie: Czarne Trampki

Stery Remo Głowno – 1 cal, zazwyczaj znajdowane w klubowych Rometach Super. Dwa typy podkładek. Z i bez grawera Remo Głowno.

Stery Remo Głowno 1′
Stery Remo Głowno 1′ – podkładka grawerowana
Zdjęcie Bartosz Turski

Blat Remo Głowno – sprzedawane były w takich dziesięciopakach. Jeden z nich udało się po latach znaleźć. W opakowaniu świeżutkie 53 zębowe blaty. Charakterystycznie krzywo wybita liczba zębów. BCD 144.

Blaty 53z Remo Głowno – pudełko 10 sztuk
Korba Remo Głowno
zdjęcie Bartosz Turski

Suport Remo Głowno – bez logo, ciemny kolor. Na osi wybite krzywo liczby, są tak niechlujnie zrobione, że ciężko je odczytać. Prawdopodobnie długości osi.

Suport Remo Głowno
Zdjęcie: Czarne Trampki

Możesz również polubić…

5 komentarzy

  1. Szymon Hajduk pisze:

    Dzień dobry. Dziękuję za tak ciekawy wpis. Urodziłem się i wychowałem naprzeciwko zakładów REMO. . Fabryka Remo miała swoją własną drużynę kolarską. Produkowane części trafiały na potrzeby tejże drużyny. Remo funkcjonuje do dnia dzisiejszego, ale po drużynie kolarskiej nie został już ślad.

  2. Kolarz pisze:

    Cześć, bardzo przyjemna lektura.
    Czy wiadomo w jakich latach produkowano te części?

  3. ShroomCycles pisze:

    O kurde chyba mam taki mostek

  1. 20 stycznia 2023

    […] kilku kultowych już części rowerowych. Według legend po zaprzestaniu produkcji szpeju w Remo Głowno, Jan Walukiewicz odkupił odkuwki i sam zaczął wytwarzać korby również na wzór klasycznej […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *